Hakuna Matata

2013-05-23
19:05:59

Molly McAdams /L
I helgen läste jag Molly McAdams bok Taking Chances. Påminner om en blandning mellan Beautiful Disaster och Thoughtless. I boken följer vi 18-åriga Harper som efter att ha blivit hemskolad av sin strikta far äntligen får uppleva friheten på universitetet. 
Genom sina rumskompis introduceras hon till fester, killar och familjerelationer. 
Snabbt faller hon för två killar, Brandon och rumskompisens bror Chase. Tatuerade bad boys (tror inte författarna skriver om andra drömkillar?) som gör allt för Harper. En helg förändrar allt.
 
 
Det här var en bok som började bra. Karaktärer man gillar, till och med Harper trots kärlekstriangeln likt Thoughtless. Men så sker det en jättetragisk händelse och jag måste erkänna att jag grät som ett barn. Oväntat och sorgligt. Tyvärr blir boken därefter inte alls lika bra. Det blir för puttinuttigt. För orealistiskt.
 
Stealing Harper är del två i historien om Harper, Brandon och Chase. Den har jag inte läst än.
Taggar: Beautiful disaster, Molly McAdams, Taking Chances, Thoughtless;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: