Hakuna Matata

2015-03-23
21:06:39

Ny leksak /S
Nu har vi äntligen bestämt oss för en ny kamera (nästan)! Imorgon åker vi och köper en kompakt systemkamera, en Sony a6000. Nu när våren kommer börjar fotosuget vakna till liv igen, och ännu mer nu när jag påbörjat en fotobok om Selmas andra år, och jag insett att jag inte varit alls flitig med kameran!
 
Jag hoppas verkligen att kameran ska vara så bra som jag tror den är och att den ska kicka igång fotointresset igen. Jag har som sagt bestämt mig för att påbörja en fotobok om Selmas andra år. Jag tror att det kanske inte blir lika lätt att få ihop som det var med den första då det händer så himla mycket första året, så många milstolpar. Hennes andra år känns som att det snarare handlar om språkexplosionen, att gå från enstaka ord till tre- och fyraords meningar och verkligen kunna ge uttryck för egna tankar, åsikter och minnen - otroligt häftigt men inget som fastnar på bild direkt. Året är ju inte heller slut ännu då jag tänkt avsluta boken med bilder från födelsedagen och födelsedagsfirandet, på samma sätt som jag avslutade den första boken. Men men, det är faktiskt ganska roligt att sitta och pilla med, det svåra är att få till tiden och kanske framför allt att prioritera tiden åt just detta...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: