Hakuna Matata

2015-07-09
22:30:06

He's back! /S
Imorgon är Selmas och mina ensamma dagar över - pappan i huset återvänder från sin vandring på Kungsleden och Kebenekaise. De första dagarna gick bra av dessa nio dagar, men de senaste dagarna har energin inte riktigt funnits och därmed inte humöret och tålamodet heller tyvärr, vilket så klart går ut över Selma :(

Det är aldrig kul att vara ifrån den man älskar men det är samtidigt så himla nyttigt att få chansen att verkligen sakna varandra på riktigt. T har varit saknad sen han åkte men sista dagarna har längtan nästan värkt inom mig och det är konstigt nog en ganska skön känsla när man varit tillsammans så länge. Det är så lätt att ta varandra och det man känner för givet, att man glömmer betydelsen i det man gör av ren vana, så som en kram eller en kyss.
 
För att lindra saknaden lite har jag kastat mig in i projektet att skapa fotoböcker av våra bröllopsbilder och Kroatienbilderna. Det är så mysigt att sitta och titta tillbaka på bilderna från vår dag!
 
I övrigt har jag och vår lilla juvel gjort lite av varje. Första dagarna hade vi sol och värme och vi badade och åt mat på stranden nästan varje dag. Det blev också ett dygn i Sunne för att hälsa på släkt, andas in lantluft, leka med kusinerna som också var där, gosa med små kattungar och mera bad. Sista dagarna har vi haft regn och det har istället blivit mycket lek och mys på hemmaplan, lite lek på muséet och en sväng på IKEA för att inhandla lite fina saker till Selmas nya säng.
 
Men imorgon återvänder som sagt pappan och jag längtar efter honom och efter att få planera in lite saker för de resterande semesterveckorna. Självklart kunde jag hittat på saker på egen hand men det lockar inte på samma sätt, jag vill göra saker med HELA min lilla familj.
Närmast till hands ligger nog ett besök i Rottnerosparken med ett efterföljande besök på Diner 45 :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: