Hakuna Matata

2015-01-11
19:16:06

Sparat slut på pengarna /S
Idag blev det (ännu) en shoppingrunda och för en gångs skull lyckades jag handla en del bra grejer till mig själv! Sedan Selma föddes hamnar jag 9 av 10 gånger på barnavdelningen även om jag går i affärer med syftet att handla till mig själv, men jag gissar att jag inte är ensam om det! Tidigare i veckan handlade jag på Polarn & Pyrets rea och hittade en hel del fina kläder som jag köpte i nästa storlek till Selma. Jag hade kunnat handla mycket mer men även om man handlar billigt så blir det ju en del pengar i slutändan.
Idag var det stora fyndet när jag av en slump sprang på ett par vinterkängor av bra märke till halva priset - perfekt då jag varit på jakt efter nya kängor till jobbet!!
Men nu får det bli köpstopp - om två veckor bär det av till Stockholm för ett barnfritt dygn med musikalen Evita som höjdpunkt. Det ska bli riktigt kul!
 
Helgen har varit lugn, igår snöade det massor så medan T och Selma passade på att njuta av snön med snowraceråkning och snögubbsbygge så passade jag på städa! Det borde ha varit ett av våra nyårslöften, för fy fasen vad snabbt vi rör till det!! När jag gick där och städade blev jag mer och mer irriterad så nu har jag skiftat fokus från att vilja renovera gästrummet till att vilja göra om och organisera upp kontoret först då det rummet aldrig fått bli helt klart sen vi flyttade in och därmed blivit ett rum där vi lägger saker "tillfälligt", och som lätt blir långvarigt istället!
 
Under veckan som gått har vi också försökt bocka av ännu en punkt på listan för bröllopet genom att kontakta olika fotografer. Återigen är det lite utav en chock vad mycket dyrare allt blir för att man sätter ordet bröllop framför - men som tur är finns fotografer i alla prisklasser! Så ikväll ska vi gå igenom de fotografer som hade möjlighet den dagen, och som hade rimliga priser så får vi se vem det blir. 
 
Imorgon börjar förresten mitt nya schema på jobbet gälla, ett lite tuffare men förhoppningsvis lite bättre schema då det innebär lite fler tidiga dagar. Det är också första veckan av denna termin där jag kommer vara 20% föräldraledig, så nu ska jag klura på vad jag och stumpan ska hitta på under vår första lediga dag tillsammans, kanske badhuset eller biblioteket, eller träffa vänner? Jag har ju turen av att ha två mammor hemma i föräldragruppen och kompisen S som är föräldraledig med sitt andra barn. Nu dröjer det heller inte länge förrän kära syster yster ska ha sin nr 3 och därmed har vi ännu fler att umgås med under våra lediga dagar tillsammans. Jag vill dock fokusera på att passa på att göra sånt vi inte brukar göra tillsammans i lugn och ro :)
 
Hoppas helgen varit bra för er andra!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: