Hakuna Matata

2015-02-08
22:36:21

Underbara sol /S
Helgen blev skönt nog bättre än jag vågat hoppats på. Solen har visat sitt härliga ansikte och trots att jag haft två sjuklingar här hemma så har de i alla fall varit lite piggare och vi har två dagar i rad följt upp frukosten med en gemensam promenad i skogen med snowracern till hands för snålskjuts när benen inte orkar mer. Idag gjorde även Ts familj oss sällskap på promenaden, något som uppskattades mycket av alla - från vår sida då vi varit så isolerade och från deras sida då de äntligen fick träffa Selma då veckorna sprungit iväg sen vi senast sågs.
Igår kväll orkade T släpa sig iväg på biljardkväll med kompisarna och jag passade på att lägga mig i soffan med datorn och leta hårinspiration till bröllopet. Jag är riktigt sugen på att piffa till bröllopsfrisyren med ett fint hårsmycke men det är jättesvårt! Jag vill ha ett fint, i lite klassisk stil med lagom mycket bling, och snål som jag är får det inte kosta så mycket.
Det blev ett spontanköp via Tradera till slut så nu hoppas jag det är lika fint i verkligheten som på bild!
 
För att få lite egentid på bortaplan, lämnade jag familjen under eftermiddagen för att simma några längder. Det var verkligen inte igår, men åh vad skönt det var!! Det var jättelugnt och jag delade min stora motionsbana med 2 andra simmare och simmade helt själv i den hälften av tiden så jag kunde verkligen låta tankarna sväva iväg och det gav mig lika mycket träning som det gav mig avslappning - något jag måste börja göra oftare! Det blev 40 min i bassängen innan jag åkte hem och blev serverad mat, och fick trösta en väääääldigt trött tjej utan matlust :(
Energin börjar återvända men eftersom hon knappt äter något vissa dagar så får hon ändå inte den energi hon behöver. Imorgon vabbar T innan jag tar över på tisdag och sen får hon en ledig dag på onsdag. Då har hon varit hemma i 1,5 vecka från förskolan och jag hoppas verkligen att hon ska vara pigg nog så att hon kan gå tillbaka!!
Imorse vaknade jag med ett blytungt huvud som försvann med panodil och skogspromenaden... hoppas nu bara att det inte var början på samma förkylning som T och Selma har, men det är väl bara att vänta och se!
 
Idag började jag läsa om Femtio nyanser av honom. Jag stör mig fortfarande en hel del på den (gillar de andra bättre i serien) men jag måste ju läsa om den innan filmen!
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: