Hakuna Matata

2014-05-23
21:42:08

Vi måste ha dop! /L
Lilleman döptes mot min sambos vilja. Eller vilja, han brydde sig inte. För mig är det en tradition som inte har något med religion att göra. 
Så kom lillan och vi hade egentligen ingen lust att göra det igen men man kan inte göra på ett barn och inte på det andra.
Så var det så att min sambo börjat ny position och kommer knappt vara ledig framöver. Giftermålet kräver en del papper som ska lämnas in personligen i Sverige. Enda helgen som går för detta är om en månad.
Då kom jag på att lillan är ju snart för gammal för släktens dopklänning och bestämde mig för att slänga in ett dop den helgen. Så jag i stort sätt skrek "Vi måste ha dop!" varpå J bad mig vara tyst då fönstren var öppna. I Norge betyder nämligen dop = droger. Inte speciellt smart att skrika när man bor i centrum där det ekar mellan byggningarna.
 
I alla fall så fann jag mig själv ringandes till kyrkan, krävde ett dop den helgen och fick det som tur var. J vägrade använda samma präst eftersom tidigare präst mer eller mindre insisterade på att J skulle döpa sig och demonstrerade för oss hur detta skulle gå till. Låt oss säga att ingen hade klarat att hålla sig för skratt om vi genomfört det.
 
Efteråt ringde jag till mamma och frågade om vi kunde vara där. Som tur var gick även det bra. PUH.
 
Slängde iväg invitationer via facebook. Har ju inte tid att göra fina egengjorda med fotavtryck som sist... hmmm...
 
Så snart är det tid för dop för lillan. Hoppas att klänningen passar bara.... :)
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: