Hakuna Matata

2014-05-27
19:55:48

Läkarbesök /S
Efter att ha känt av mitt onda knä av och till sedan jag började jobba så insåg jag ganska snabbt att det inte är kompatibelt med mitt yrkesval. När man jobbar med små barn gäller det att kunna agera snabbt och som det är nu så kan jag utan förvarning plötsligt knappt gå utan att stappla och det är inte kompatibelt med min mammaroll heller när man har en ettåring som nu fått upp farten i benen och som går sin egen väg.  Därmed fick det bli ett samtal till vårdcentralen för att boka läkartid.
 
Det onda brukar komma och gå över på bara någon minut men nu ikväll så fick jag ont igen, väldigt ont och det vill inte släppa. Det gör verkligen ont så att jag känner mig gråtfärdig nästan. Jag hoppas verkligen att det släpper under kvällen samtidigt som man skulle ha något att "visa upp" på själva läkarbesöket om det inte gjorde det. Min förhoppning är att jag får en remiss till röntgen då jag är nästan 100% säker på att det är en broskbit som flyttar runt och blockerar i knät då jag kan känna den ibland. Har jag tur kanske processen kan snabbas på och den allra största förhoppningen är att det ska leda till operation så att jag i framtiden ska få slippa den här skiten och kunna leka och träna obehindrat. Nu är jag ju faktiskt igång med träningen så det känns som att jag ändå jobbar förebyggande för min första skada med överrörliga leder, men det här andra problemet gör det svårt att hålla igång som jag faktiskt vill göra nu.
 
Vi får väl se om jag får några första svar imorgon eller ej!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: