Hakuna Matata

2014-01-06
19:39:46

Let it be me av Toni Aleo /L
När jag låg på sjukhuset läste jag en väldigt bra bok som jag verkligen rekommenderar!
 
Let it be me av Toni Aleo handlar om unga Violet Moore. Hon arbetar på en liten privat klinik som läkarsekreterare och trivs jättebra på sitt jobb och med sina kollegor. Det ingen vet är att hon lever under hemska hemförhållanden med en make som misshandlar henne både fysiskt och psykiskt. En dag kungör hennes omtyckte chef att han ska dra sig tillbaka men att sonen Tucker ska ta över praktiken. Tucker visar sig vara en väldigt attraktiv man med vackert hjärta och som faller pladask för Violet. Han inser ganska snabbt att hon inte har det bra i sitt äktenskap.
 
Let it be me var så otroligt bra och jag fann mig själv en natt gråtandes i sjukhussängen! För det första är det så hemskt och realistiskt beskrivet över hur man kan leva i sånna skräckförhållanden men inte våga ta sig ut, om att inte ha självförtroende och tro att detta är vad jag förtjänar. Men också om vägen tillbaka och om att hitta kärleken igen, Tucker är en sån underbar karaktär! 
 
Let it be me finns att köpa hos bland annat adlibris.
 
 
Taggar: Bok, Bokrecension, Boktips, Let it be me, Toni Aleo, Tucker McCloud, Violet Moore;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: