Hakuna Matata

2014-02-11
16:14:44

Återträff /S
Nu har dagens fikagäster åkt hem! De bestod av en gammal klasskompis från grundskolan som jag inte sett på nästan 15 år, och hennes son som är jämngammal med Selma. Jag måste säga att det var riktigt, riktigt kul att ses igen!! Det var samma person som då, fast ändå inte - en vuxenversion som jag kände att jag klickade bättre med än vad jag gjorde då. Det är lite kul att på på något vis har en förutfattad mening om människor man kände förr, tror att de ska vara på samma sätt när man själv inte är det! Varför skulle andra människor ha stannat i utvecklingen av sin personlighet när man inte själv har gjort det?! Det kommer definitivt att bli fler träffar med dem :)
Jag gick emot mitt vanliga jag som bjöd hit dem då vi egentligen inte känner varandra längre men tänk så bra det kan bli om man gör lite tvärtemot sig själv ibland ;)
 
Fler kompisar kan vi inte få nog av nu när vi är hemma då jag lättare blir rastlös och Selma kräver mer aktivering! Träffarna i föräldragruppen blir det ju sällan mer än ett tillfälle i veckan av så vi har ju ytterligare 4 dagar att aktivera oss själva innan pappan i huset är ledig och kan spendera tid med oss.
 
Resten av veckan får vi försöka hitta på mer saker då pappan åker bort för jobbets räkning imorgon bitti, och kommer inte hem förrän sent på lördag kväll. Vi får väl se vad vi kan hitta på när vi är själva här hemma! Nu ska vi i alla fall ta en promenad då damen är väldigt trött efter besöket + att hon hade ännu en vakennatt inatt och somnade inte förrän 02.00 så lite sömn kan nog göra susen för humöret!
 
Hej så länge!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: