Hakuna Matata

2014-12-16
15:32:00

Slitna tjejer/S
Min stackars tjej har haft närmare 40graders feber och jag har nog aldrig sett henne så sliten :( Typiskt nog är T på tjänsteresa sen igår så jag har fått dra hela lasset själv. Vi har mest tittat på Pippi och läst böcker så det är väl inte så betungande men det är jobbigt att se henne så hängig, hantera gnället och att vara instängd i ett hus. Men ikväll är T tillbaka så imorgon får han ta över och jag gå till jobbet. Idag har hon varit lite piggare så att jag i alla fall kunnat lämna henne i soffan själv för att göra lite annat. Så nu har jag ansökt om föräldrapenning inför vårens lediga onsdagar, det har plockats i köket, bytts gardiner och tvättats. Skönt att få göra något annat för en stund. Jag känner mig rätt mör efter de här vabdagarna och jag längtar efter att få återgå till jobbet imorgon för en break ifrån det hela hur hemskt det än låter. Tålamodet har räckt hittills för att bara finnas här för henne men det börjar nå sin gräns, därför känns det skönt att få lämna över till pappa som kommer med ny energi.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: