Hakuna Matata

2014-08-04
00:19:21

Semesterslutspurt! /S
Med tre veckors semester bakom mig så börjar min semester nu närma sig sitt slut, även om drygt 1,5 vecka återstår. De här veckorna har gått så galet fort och jag har nog inte riktigt hängt med. Det har blivit många härliga dagar på stranden och Selma har verkligen blivit tuff när det kommer till vatten, kanske lite väl tuff. Till en början vågade hon bara gå i och doppa fötterna för att sedan vänta på att få hålla en i handen innan hon kanske traskade ut tills vattnet nådde till magen. Nu verkar det som att i stort sett all reservation är som bortblåst och man får verkligen ha ögonen på henne varje sekund då hon kan gå ut så att vattnet når henne upp till halsen! Det är lite blandade känslor inför det... å ena sidan har ju målet med babysim för vår del varit att hon inte ska vara rädd för vattnet men ha respekt för det - och rädsla har hon ju definitivt inte - men tyvärr inte så mycket respekt för det heller. Det har i alla fall varit underbart att få se henne njuta av stranddagarna, att få bada, gräva i sanden, ösa vatten m.m.
 
Förutom stranden har det blivit en minisemester då vi åkte till Stockholm för att spendera två nätter. Resan dit gick riktigt bra - Selma satt nöjd och tittade ut genom fönstret innan hon somnade en stund och när hon vaknade fick hon en macka som mellis och muta innan hon började lessna så då fick det bli en lunch/badpaus i Enköping innan vi tog oss an den sista biten. Stockholm bjöd på värmerekord och det var tyvärr nästan olidligt varmt men det blev i alla fall ett svettigt besök på Skansen, Wasamuseét och ett besök hos vänner där vi fick se Selma leka med en kompis på riktigt för första gången!! De små tjejerna "pratade" med varandra, höll varandra i hand och lekte verkligen tillsammans - så himla mysigt att se!! Att sova på hotell med damen var inga större problem då hon var så trött efter en dag full med aktivitet att hon somnade men vällingflaskan i hand och sov genom vårt TV-tittande och prat. Efter Stockholm åkte vi vidare mot Linköping! Jag längtade verkligen och kände mig som ett barn inför julen och det var precis så härligt som jag trodde att få komma tillbaka samtidigt som det kändes lite vemodigt då jag verkligen kände hur mycket jag saknat staden. Karlstad har sin charm men det klår inte Linköping i min värld! Efter att ha åkt runt lite förbi bekanta områden där vi jobbat och bott åkte vi mot Bergs slussar för ett svalkande dopp i Roxen i värmen. Avsvalkade och klara åkte vi in mot stan för att checka in på hotellet och promenera lite på gatorna innan T hoppade på bussen för en återträff med gamla kompisar från universitetstiden medan jag myste på hotellrummet med Selma snarkandes bredvid mig i sin säng. Sista dagen på vår tripp besökte vi mysiga Gamla Linköping, Valla och en promenad genom universitetsområdet innan vi åkte till en kompis till mig där vi beundrade deras nytillskott i form av en liten pojke på 2 månader medan Selma lekte med deras 2-åring. De blev poolhäng i trädgården för de små och vi fick både lunch och fika i magen innan vi åkte hemåt. Både jag och T var faktiskt väldigt imponerade över hur underbart nöjd vår tjej var under hela vår lilla resa, trots många mil i bil och en värme som tog hårt på oss alla.
 
Nu återstår som sagt 1,5 vecka... vi får väl se vad den ska bjuda på men en liten cykeltur med Ts familj är väl planen, förhoppningsvis en liten fotosession med svågern för att få nya underbara bilder på vår numer stora tjej, en kväll på tu man hand med min fina sambo för middag på stan följt av musikalen Sound of music, och allmänt pyssel på hemmaplan innan allvaret drar igång igen!!
Vad det än blir så har jag haft en härlig semester! Flera besök på uteserveringar och kvällar med vänner, strandhäng, underbara nyheter x2, semesterminnen med min familj m.m. Sommaren 2014 kommer helt enkelt leva kvar i minnet som en underbar sommar :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: