Hakuna Matata

2013-09-02
20:55:32

Bad rep - A. Meredith Walters
Igår läste jag en bra bok!
Bad rep av A. Meredith Walters har fått blandad kritik, jag tror mest det beror på att det är rätt så irriterande karaktärer egentligen. Men jag är en av de som tyckte boken fångade mig.
 
Bad rep handlar om Maysie. En vitsig, pigg och glad tjej som shoppar lite för mycket en månad och måste ta ett extrajobb i en bar. I denna bar jobbar mr bad-guy-tatuerad-rockstjärne-bartendern Jordan Levitt, självklart världens charmtroll och inte rädd för att flirta. Efter övertalande-flirtande går till slut Maysie med på en dejt med denne hunk. Tyvärr visar det sig att Jordan inte bara har flickvän men denna flickvän är också president i Maysies collegeförening. Så det är bara att hålla sig undan trots att kropp och hjärta säger något annat.
Efter en festkväll hamnar Maysie mitt i skolans största skvaller och rykten börjar spridas. Rykten som leder till att ren och skär utfrysning/mobbing av i stort sett hela skolan och hennes förening.
 
Detta är en sån där hemsk bok som man får ont i magen av men den har många fina stunder också. Maysie är stark, jag hade inte klarat mig så bra som henne. Detta är egentligen en bok att diskutera i gymnasiet och konsekvensen av skvaller/rykten. Jag kan inte hjälpa att tänka tillbaka på min egen skolgång och alla rykten som gick runt personer, hur mycket var egentligen sant?
 
 
Taggar: A. Meredith Walters, Bad rep, Bok, Bokrecension, Boktips, iPad;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: