Hakuna Matata

2013-10-01
18:15:00

Äntligen! /S
Igår fick jag äntligen tummen ur och tog ett beslut om telefon, så nu är en HTC One mini på väg hem till mig och det ska bli så skönt att slippa men kassa telefon som under en längre tid har haft så uselt med minne att jag bara kunnat ha 2-4 appar, och knappt kunnat spara mer än 10-15 kort, och som pricken över i:et så har tangentfunktionen levt sitt eget liv och slutar fungera lite då och då. Hoppas på att kameran ska vara så bra som jag hoppas - hur som helst så kan den knappast vara sämre än den jag har!
 
Idag har vi annars gått en promenad till mormor, där vi stannade en liten stund innan vi gick vidare mot kyrkan och babyrytmik.I hallen hos mormor möttes vi av 5-6 backar fulla med mina gamla saker - sånt som man inte vill slänga men kanske inte nödvändigtvis vill ha hem heller :p
Det var gamla böcker, skolböcker, leksaker och annat skrot som var redo att skeppas hem till mig så jag hade lite tur som såg det och kunde säga stopp till vissa grejer som jag ville slänga och andra som kanske kunde skänkas till andra.
 
Babyrytmiken var bra som vanligt. Selma var lite trött, vet inte om det kanske är känningar av vaccinationssprutorna vi tog igår eller om det bara var många intryck? Imorgon är det dags för sista träffen på BVCs föräldragruppstimmar. Det kan jag inte påstå har varit så mycket att ha... Vi har gått igenom något massageprogram och masserat bebisarna vilket i och för sig är mysigt men sedan har vi pratat lite mat, sömn etc, men bvc-sköterskan som håller i det har inte haft annat än våra frågor att utgå ifrån vilket gjort det hela lite torrt då vi inte haft så mycket till frågor. Det blir mysigare när vi ses i föräldragruppen igen på egen hand istället då det blir fika och allmänt bebismys bara :)
 
Annars är det en trött familj här hemma... Vår fyrbente lilla farbror har gått och fått ett fult sår och tvingas nu gå med tratt på huvudet och en rejäl sårtvätt en gång dagligen. Det där med att behöva ha en tratt är dock inte helt lätt och det krockas med ALLT varje gång han är uppe och går vilket han gör både dag som natt så nattsömnen är väl inge vidare för någon i familjen just nu. Såret ser bättre ut men är inte bra så det blir tratt veckan ut och behandling så får vi se om det fixar till det eller om det blir nytt veterinärbesök igen...
 
Idag gick vi in i oktober månad också, månaden för Selmas dop! Svar på inbjudningarna har börjat ramla in så nu kan snart kakbakandet börjas. Jag vet fortfarande inte vad jag ska ha på mig, och inte vad Selma ska på sig heller för den delen! Vilken dopklänning det blir får vi nog försöka ta beslut om innan helgen då den ena av dem behöver fixas till lite... Det blir mysigt i alla fall med en dag tillägnad vår lilla solstråle :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: