Hakuna Matata

2013-11-13
20:30:00

This man av Jodi Ellen Malpas /L
Jag märker att jag har behov av att skriva om böckerna jag läser, det blir en del böcker och nu har jag börjat glömma huruvida jag läst den eller inte. 
 
I veckan läste jag serien This man av Jodi Ellen Malpas. En serie som faller i kategori med Fifty shades och Bared to you
 
 
This man-serien handlar om inredaren Ava O´Shea som träffar attraktive hotellägaren Jesse Ward via arbetet.
Hon förväntar sig en överviktig flintis men självklart är han våta-trosor-orgasm-snygg och gör henne mållös. Hennes instinkter säger att hon ska hålla sig borta men Mr. Ward har andra tankar. 
 
Om du tyckte att Christian Grey och Gideon Cross något så kallade "fucked up", så tycker jag att Mr. Ward är värre. Jag hade faktiskt svårt att tycka om hans karaktär. Han gör så mycket dumt att jag hade inte kunnat förlåta honom som Ava gör. Och hon gör det för lätt! Sånt irriterar mig alltid. 
Det är högt tempo, sker mycket, många hemligheter, brustna hjärtan, sex, bråk, blir sams, förälskade, lär känna varandra - allt det typiska för dessa kärleksdraman. Även fast Mr Ward tar priset för hur mycket skit en kvinna ska gå igenom innan de hittar lyckan är böckerna ändå helt okej. De slutar gärna spännande och man vill ju så klart veta hur det hela ska gå. En serie som passar bra nu i novemberrusket.
 
 
 
Taggar: Bared to you, Beneath this man, Christian Grey, Crossfire, E.L James, Fifty shades of grey, Gideon Cross, Jesse Ward, Jodi Ellen Malpas, Sylvia Day, This man, This man confessed;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: