Hakuna Matata

2013-03-17
17:34:02

Lugn men effektiv helg /S
Fy vad helgerna går fort, jag blir galen!
Men det är åtminstone en liten tröst att helgen har varit bra, det har blivit mycket gjort på hemmaplan och vi har hunnit med en middag ute och en fika hos syster.
Idag fick vi faktiskt hjälp här hemma att fixa massor av saker som inte blivit gjorda då Ts föräldrar var snälla och kom och hjälpte oss med diverse saker så som att sätta upp skötbordet, laga trasig telefonkabel, slipa spackel i barnrummet, sätta upp hyllor i förrådet m.m. och det känns så skönt att kunna bocka av alla de sakerna då det fortfarande återstår en hel del jobb innan alla punkter är avprickade.
 
Jag som skulle vila i helgen har faktiskt fått göra det trots mycket jobbande, även om jag fortfarande känner mig väldigt trött och sliten. Idag beror det nog mest på en natt med dålig sömn och mardrömmar och att jag vaknade lite onödigt tidigt. Jag hoppas, hoppas att jag ska få besked från Försäkringskassan denna vecka om jag får graviditetspenning eller ej. Arbetsveckorna är tunga nu - lika mycket fysiskt som mentalt och det vore så skönt att få veta att det bara handlar om någon vecka till innan jag får det lättare.
 
I övrigt ser jag fram emot påsk och några lediga dagar. Jag har lite planer på att ordna till en ny grillfest här hemma den helgen då jag räknar med att kompisar som pluggar på bortaplan kanske är hemma? Det vore bara kul att ta hem lite folk igen då det var ett tag sedan nu. Men vi får se!
 
Nu ska jag vila på soffan och samla ihop energi för att åka och handla! Hoppas ni haft en bra helg :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: