Hakuna Matata

2013-03-07
22:23:51

Home alone och inspirerande kväll /S
Då har han åkt och huset känns plötsligt väldigt stort och tomt... Tur man har en lurvig liten farbror som kan hålla mig sällskap de här dagarna medan darling njuter av Trysilbackarna!
 
Under den sena eftermiddagen/kvällen var det utbildning som stod på schemat för min del och det skulle handla om lekpedagogik, något vår förskola vill profilera sig med, men det har inte varit helt enkelt då det bara är en i styrkan som hade kunskapen sedan tidigare. Men nu har chefen valt att satsa på oss så att vi ska komma igång. Lekpedagogik handlar väl helt kort om att fokusera på leken, att få in hela läroplanen via leken och med mycket gestaltningar. Jag fick också lära mig att det är skillnad på teater och gestaltning.
Själv är jag verkligen ingen teaterapa och tycker väl hela grejen känns lite skrämmande men jag måste säga att på de tre timmar hon pratade med oss så väckte hon en nyfikenhet hos mig då det är ett helt nytt sätt att arbeta på - det verkar vara väldigt tidskrävande men jag vet ju att det går i och med att det görs på andra ställen! Är man nyfiken finns info här och även en liten film där mina ena kollega är med då det är filmat på hans förra arbetsplats :)

Det känns ju lite trist att satsningen kommer nu när vi jobbat 1 år och det bara återstår 1,5 månad innan jag går hem i väntan på bebis och att starta min föräldraledighet. Jag hinner i alla fall vara med på 2 av de totalt 4 träffarna, och när jag kommer tillbaka nästa år har mina kollegor förhoppningsvis verkligen sparkat igång det hela så jag lätt kan komma in i det. Det jag är mest nervös över är väl att utomhuspedagogiken ska hamna helt i glömska då det är den andra delen vi vill profilera oss med och med vi menar jag tyvärr bara mig själv, min chef och 1-2 av mina 6 kollegor och min chef har tänkt att det är jag som ska vara drivkraften då det är jag som jobbat lite med det tidigare och som har det största intresset - men det är ju inte lätt att starta upp något på 2 månader (som min chef ville) och särskilt inte när lekpedagogiken precis är i startgroparna.
 
Nu ska jag sussa sött då klockan ringer tiiiiiidigt imorgon bitti. Vanligtvis är det ju T som står för alla morgonpromenader när jag börjar tidigt, men nu när jag är ensam så får jag snällt gå på promenad innan jag ska befinna mig på jobbet kl 7 imorgon! Så natti natt på er, hoppas ni har haft en härlig dag!
 
PS. Måste bara tipsa om apelsiner - de är sååååå goda just nu! Jag är verkligen ingen stor fruktmänniska men det är så himla saftiga och söta nu att det inte är särskilt svårt att få i sig den där lilla frukten varje dag! DS.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: