Hakuna Matata

2013-01-20
17:57:05

Vila, sol,tråkiga måsten och roliga inköp /S
Då har sjukdagar och helg passerat och det är dags att ladda upp för jobb imorgon!
Efter fem dagar med vila borde man ju vara rejält utvilad, särskilt med tanke på att jag sovit mellan 10-11 timmar varje natt sedan i onsdags! Men tyvärr känner jag mig lika seg och trött idag som jag gjorde min första dag hemma, och knät som jag varit hemma och vilat är inte längre svullet men det är heller inte ok då det "hoppar" till då och då, särskilt vid belastning som att gå upp/ner i trappor. Men efter att ha vilat i fem dagar så bestämde jag mig idag för att damma av träningscykeln och börja cykla en stund varje dag för att se om det kan göra knät bättre då det är det bästa jag kan göra för att "smörja" knät enligt mina besök hos sjukgymnasten i början av förra året.
Om det hjälper så tänker jag sakta men säkert dra igång med min knäträning igen då det verkligen ÄR viktigt även om jag har en förmåga att ignorera det...
 
Lite roliga saker har jag i alla fall hunnit med trots knäproblem som dragit ner mitt humör.
Igår var det nämligen dags för vårt besök på Kusten, den fejkade stranden med en timmas ljusterapi! Vi var 8 personer som åkte dit då jag och mina systrar gav bort upplevelsen i julklapp till mamma, pappa, farmor, och mormor - sedan fick moster följa med då det blev billigare om man var 8 personer än 7! Jag tror att vi alla blev positivt överraskade faktisk. Det såg lite löjligt ut när vi kom dit, men när "solen" väl tändes var det verkligen helt underbart skönt då värmen kändes precis på samma sätt som solens strålar en sommardag, så alla kastade sig bakåt i sina solstolar och njöt av värmen, lite gott att dricka och bara en massa prat i en timma. Tydligen skulle den timman motsvara 20 minuter ute i riktiga solen. Jag vet inte om jag kände mig så mycket piggare men att bara få sitta där och njuta av den värmen, gräva ner fötterna i sanden och sitta och prata tillsammans i lugn och ro var riktigt mysigt och jag skulle absolut kunna tänka mig att göra om det någon gång!
 
När den timmen var avklarad hämtade vi upp farfar och åkte vi hem till mig allihop för lunch i form av Ceasarsallad från restaurang Oliven och lite fika. Det var lite mysigt då varken mormor, moster, farmor eller farfar hade varit här tidigare. När de sedan begav sig hemåt var det dags för nästa roliga grej, nämligen att åka och hämta hem vårt nya fina köksbord som vi köpte på Mio. Det tog en stund att skruva ihop allt men det blev jättefint och vi börjar verkligen känna oss hemma i vårt hus och känna att det är vår stil som återspeglas i de flesta rum i huset även om det givetvis återstår några detaljer. I köket börjar vi i alla fall få klart för oss hur vi vill ha de nu när nya bordet är på plats, så snart ska det inhandlas en vit tavellist och lite färgglada och fina kokböcker som ska upp på ena väggen, och på vår stora turkosa vägg är vi lite sugna på att köpa hem väggord med t.ex. ett pannkaksrecept bara för att ge väggen lite liv.
 
http://1.bp.blogspot.com/-J9zU-UAsUAg/UDmo3qUNUXI/AAAAAAAAB1g/241SDbdwv3Q/s1600/Dalar-_l-ck-_240_25830.png
http://3.bp.blogspot.com/-vZKWsAJHFFc/TtqSgArtXUI/AAAAAAAABXQ/am08bMKXz3I/s1600/5374-5374-dalarolacko_23411.png
Här är vårt nya fina bord från Mio. Bordet heter Dalarö och stolarna Läckö, det är vitt med massiv ek så även om Liten i magen kommer och bankar i bordet så finns möjligheten att slipa ner eventuella märken vilket känns bra. Vi passade på att köpa det nu då det dels var nedsatt 2000kr + att vi var så less på att alltid behöva släpa fram extrastolar så fort det kom folk då vi nästan alltid blir fler än 4 personer. Men nu står det ständigt 6 stolar i köket, och en iläggsskiva finns med möjlighet att förlänga bordet om vi blir mycket folk!
 
Vi har också bockat av tråkiga måsten så som att teckna en gravidförsäkring, en sjuk-,olycksfall- och livförsäkring för mig och räknat lite på hur mycket vi lagt ut på sista tiden (eller rättare sagt vad T lagt ut så jag är skyldig honom), vi har också nästan helt bestämt oss för barnvagnen Brio Smile - först ska det klämmas på Kronans Duo S som ännu inte kommit in men vi tycker att den blir i dyraste laget, när Smile egentligen uppfyller de krav vi har! Nu ska jag hoppa in i duschen och sen blir det soffmys sista timmarna innan sängen kallar, hoppas ni har haft en härlig helg!
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: