Hakuna Matata

2013-01-29
18:30:00

Vagnen beställd! /S
I söndags eftermiddag när jag började vakna till efter en natt med magsjuka, så tvingade jag iväg min allt annat än villiga sambo, till Barnens hus för att provköra barnvagnar på egen hand. Anledningen till det var att de har en kampanj som går ut idag där man får värdecheckar om man köper barnvagn, så för vår del skull det handla om värdecheckar för 700kr - ganska mycket pengar när det är mycket som ska inhandlas till Liten. Själv kunde jag ju inte åka någonstans med mina magsjukebaciller, och jag känner mig ganska säker på barnvagnsvalet (Brio Smile), medan T tvekat jättemycket.
 
Till slut kom han i alla fall iväg och när han väl kom hem hade han beställt en Brio Smile med brunt tyg. Jag önskar att det var slutet på velandet men han beställde den bara för att vi skulle få värdecheckarna - så nu har vi en vecka på oss att komma fram till om vi gjort rätt val eller om vi ska häva köpet. Imorgon slutar jag tidigt, och då ska vi även till barnmorskan på eftermiddagen för vårt första mäta-magen-lyssna-på-hjärtat-besök, så vi har väl tänkt åka iväg efter mötet där och testköra vagnarna vi tvekar mellan en gång till. Det svåra med att fastna för en sprillans ny vagn är ju att det inte är så många som har den i sin ägo och kan ge den en ordentlig utvärdering. Hittills har jag läst två recensioner av den men det är ändå personer som bara har haft vagnen i 1-2 veckor som har testat den och vi har ju alla olika referenser till vad som är bra - en del kanske tycker att vagnen funkar bra i snö bara den tar sig fram, oavsett hur mycket man får slita med det, medan andra kräver att den ska rulla fram lätt i snön för att säga att den är bra...
Jag tror i och för sig också att fördelen med att köpa en ny vagn i en helt ny modell är att den kanske är lättsåld om det skulle visa sig att den inte passar just våra behov - för det är ju det värsta som kan hända - att vi känner att den inte passar vår vardag, då får vi väl sälja den och köpa en Brio Happy som är vårt andra alternativ - en vagn som tar sig fram överallt men som kanske inte är lika smidig. Happyn har ju också funnits ett tag så om man inte har panik med att köpa en ny vagn direkt så kan man ju köpa en begagnad på Blocket.
 
Jag hoppas i alla fall att vi efter morgondagens provkörning så komma fram till att vi gjort rätt val så att vi kan börja tänka på andra saker som vi också behöver, för just nu snurrar tankarna alldeles för mycket kring vagn!
 
Imorgon kväll har de också Babykväll i butiken så vi får väl se om vi kanske fyndar något mer, eventuellt kan det hända att vi kommer hem med Brio Primo babyskydd som de skulle sälja till halva priset, och det passar även i vagnens chassi vilket känns lite smidigt, eller vad tror ni?
 
http://www.kopbarnvagn.se/bilder/artiklar/zoom/36610656_2.jpg
Lite lustigt att vagnen vi beställt har allt jag från börjar sa att jag INTE skulle ha :p
Jag sa nämligen att jag absolut inte skulle ha svängbara hjul, utan fyra fasta. Jag var också helt inne på att vi absolut skulle ha en vagn med teleskop istället för knäledshandtag, och jag hade definitivt bestämt mig för att en begagnad vagn duger gott och väl!  Det verkar som att jag får börja äta upp mina ord innan Lillan ens är född ;)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: