Hakuna Matata

2013-01-18
15:47:18

Fredagstankar /S
Då var jag inne på dag 3 hemma och idag har det inte varit kul, börjar bli lite less på att bara vara hemma och vila. Igår hade jag en bra dag då jag fick lite energi till att göra lite saker här hemma och det blev lite gåträning då mitt största problem med knät just nu, förmodligen är min stora rädsla för att det ska smälla till, och det gör att jag haltar omkring och belastar mitt andra knä istället vilket inte är bra i längden. Jag kände inget på hela dagen och kände mig riktigt nöjd när det började bli läggdags då det helt plötsligt hoppar till i knät och nästan allt självförtroende rivs ner igen. Det har hoppat till även idag och det är så jäkla obehagligt. Jag är dock ganska övertygad om att den där hoppande känslan egentligen inte är ett tecken på att det är på väg att hoppa ur led utan att det kanske är brosk eller liknande som ligger fel men jag kan inte låta bli att bli rädd i alla fall.
 
Idag ska jag ut och lufta på mig i alla fall när T kommer hem från jobbet då vi ska åka och titta på ett nytt och större köksbord som vi spanade in redan innan jul. Nu ska vi bara kolla om det fortfarande är intressant så vi kan bestämma oss för att slå till eller ej då det är nedsatt fram till och med februari. Det som tar emot mest är nog pengarna för jag inser ju varje gång i stort sett som vi har folk hemma att ett bord med 4 stolar är för litet i stort sett alltid, och även om det funkar med extrastolar så är det inte kul att släpa fram/bort dem varje gång det kommer lite folk.
Vi ska också iväg och kika på ännu en barnvagn som jag funderat lite på som ett alternativ till Brio Smile, nämligen Kronan Duo S som förmodligen är lite klumpigare än Smile men också den med svängbara hjul men kanske bättre lämpad för terrängköring. Det som talar emot den från start är att den är så förbaskat ful men jag försöker att bara vara praktiskt och bortse från den detaljen :p
 
http://www.bikeretailer.se/PICTURE/puff-958x360-duo-s_7821.png
Kronan Duo S
 
Imorgon ska jag testa något för första gången i mitt liv! Jag och mina systrar gav nämligen bort en "soltimme" på en fejkstrand till några av våra nära och kära i julklapp. Så imorgon är det sommarkläder på för att njuta av ljus och värme på en timmas ljusterapi. Tanken är väl att man ska känna sig lite piggare av det så här i vintermörkret, och det återstår väl att se...
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: