Hakuna Matata

2013-02-09
16:18:21

The words /S
http://filmmusicreporter.com/wp-content/uploads/2012/08/thewordssoundtrack.jpg
 
Igår såg vi filmen The words, en film som jag varit sugen på att se ett tag...
 
The Words är ett romantiskt drama där fiktion blandas med verklighet och det förflutna smälter samman med nutiden. Huvudrollen som Rory Jensen spelas av Bradley Cooper och i en historia som utspelas över tre tidepoker syns även Jeremy Irons, Dennis Quaid och Zoe Saldana . Den unge författaren Rory Jensen slår igenom med den nya stora amerikanska romanen. Han blir det litterära USA:s älskling och pengarna strömmar in som aldrig tidigare. Det finns bara ett problem. Han har inte skrivit boken. Snart kommer det förflutna i kapp honom och även om det som varit har varit är tidens vingslag inte förlåtande och Rory inser att han har ett dyrt pris att betala.
 
 
 
Jag tyckte verkligen att filmen hade potential om jag utgick ifrån storyn och det jag sett i trailern men i slutändan tycker jag nog inte att det var så mycket att hurra för - särskilt då slutet var lite luddigt. Både jag och T hade teorier om hur det skulle bli världens twist i slutändan som skulle ge filmen det där lilla extra, därför blev vi båda ganska besvikna när det liksom bara tog slut...
 
Riktigt trist då det här var första filmen jag var riktigt sugen på att se på en längre period... Känns inte som att det kommit så många storfilmer som lockat mig på sista tiden... Eller är det någon som sett en riktigt bra film på senare tid och vill tipsa?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: