Hakuna Matata

2013-02-09
21:31:44

The Rock Star in Seat 3a /L
Jag köpte ljudboken "The rock star in seat 3a" av Jill Kargman på iTunes häromdagen. 
En kort historia (runt 4 timmar). Allt gick fort, jag fångades med och poff var det över :-)
Kändes annorlunda då de flesta ljudböcker ligger på 13 timmar .
 
I alla fall så handlar boken om Hazel. Hon har ett jobb hon älskar, en underbar kock till sambo (som när som helst ska fria) och allt är egentligen väldigt bra. Men så under en affärsresa placeras hon jämte sin stora tonårsidol och rockstjärna Finn Schiller. De två faller för varandra under resan och Hazel vet inte vad hon vill längre.
 
Hur många har inte drömt/drömde om att få möta sin stora idol/tonårskärlek och att han/hon i sin tur ska bli störtkär tillbaka? Well, läs då den här boken.
 
Jag tyckte den var helt okej men två saker är jag inte helt nöjd med. 
1) Hazel beskriver hur underbart hennes sambo luktar efter jobbet. Jag kan vittna om att kockar STINKER efter jobb. Matos luktar inte gott. Så Jill Kargman har aldrig dejtat en kock.
2) Spoilers alert! Slutet. Jag ser principen, och ja, det är väl ett bra slut. Men samtidigt... så sorgligt. Hade nog önskat jag förstod vändningen mer.
 
Taggar: Bok, Bokrecension, Boktips, Jill Kargman, Ljudbok, Rockstar, iTunes;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: