Hakuna Matata

2013-02-16
20:10:02

Föräldraskap /L

Idag besökte vi biblioteket för första gången med lilleman. Det ironiska är att vi bor 50 meter från bibblan så det är inte svårt att ta sig dit direkt. Men när man arbetar med barn så lockar det inte att spendera helgen bland en mängd hyperaktiva ungar. För en sak är säker, barn är tusen gånger lättare att ha att göra med utan sina föräldrar. Föräldrar har en tendens att vara roten till problemen. Det ser jag även hos min egen son. Han leker så fint men i det jag sätter foten innanför avdelningen så blir han mammasjuk och ingen får komma nära mig. Vilket är en utmaning då jag jobbar på hans avdelning ;-)

I alla fall så var det intressant. Det måste vara en mardröm att vara bibliotekarie på en lördag. Föräldrar verkar använda dessa ställen som barnvakt. Man placerar ungarna, sätter sig ned med vännen/väninnan och låter ungarna gå bärsärkagång. På sådana här platser finns det alltid ett barn som utmärker sig. Den där ungen som dominerar, hörs mest och skrämmer resten av barngruppen. Också tillhör hen gärna den förälder som tycks vara mest slapp/bryr sig minst. Saker är som förväntat kan jag konstatera. Jag blev inte ett dugg överraskad över denna upplevelse. Huvudsaken är att Lilleman verkade nöjd.

Nu melodifestivalen! 🎤


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: