Hakuna Matata

2013-04-14
16:07:38

Söndag /S
Då var det söndag igen och en härlig helg börjar närma sig slutet!
Igår var det middag ute med kompigänget och jag hade riktigt roligt - känns som att det var längesen jag hade ork och energi för att verkligen känna mig med under en hel kväll. Den här gången kunde jag dock vara med utan att sitta och gäspa och titta på klockan vilket kändes kul för omväxlings skull.
 
Förmiddagen idag har jag varit iväg och färgat fransar och bryn vilket känns riktigt skönt då man ser lite piggare ut, och skulle Liten välja att anlända lite tidigare än tänkt så ser man ju lite pigg och fräsch ut utan att behöva tänka på smink. På tal om det så börjar jag fundera på om inte Liten trots allt kanske kommer att komma innan eller strax efter utsatt datum trots allt. Jag har hela tiden varit inställd på att få gå över, men magen är stor och har dessutom sjunkit ner lite och jag är lite allmänt svullen vilket även börjat synas i ansiktet på t.ex. läppar och det ska tydligen vara ett tecken på att det närmar sig har jag hört.... eller också är det inte alls så? Men jag försöker att förbereda mig mentalt i alla fall, och jag har även tvättat upp de sista kläderna i strl 56 så att kläderna är redo för att användas. Jag börjar känna mig lite mer förberedd materiellt inför förlossningen sedan kläderna är upptvättade, amningsbh och inlägg inhandlat, jättebindor inköpta, mysbyxor för BB och tiden därefter inhandlat och tvättat likaså. Vi har också tre paket blöjor inhandlade, skötbordet är uppsatt, våtservetter inköpta (har dock tänkt köpa vanliga papperstvättlappar och spara våtservetter till skötväskan). På onsdag har vi tänkt hämta ut vår barnvagn vilket blir ännu en sak vi kan bocka av från listan... det känns med andra ord som att vi har det viktigaste avklarat även om några punkter återstår, så är det saker vi kan klara oss utan de första dagarna...
 
Vi klurar fortfarande på namn men jag tror att JAG börjat komma fram till några favoriter även om ingen av oss har hittat ett namn som vi känner jättestarkt för ännu. Mina favoriter just nu är Inez, Vilma, Tuva, Emla, Ellie, där det sistnämnda namnet nog ligger mig närmast hjärtat just nu. Skulle det vara så att barnmorskan har sett fel och det kommer ut en liten kille så är vi dock helt överens om namnet Wilfred och har aldrig diskuterat några egentliga alternativ! Men vi får väl se... Vi har i alla fall bestämt oss för att försöka komma fram till en liten lista med några av våra gemensamma favoritnamn så att man inte sitter med ett tjugotal namn som man ska försöka komma att välja en gemensam favorit ifrån när Litenn väl är här.
 
Nu är det dags att börja med maten för om en timma är det dags för mer födelsedagsfirande när Ts familj kommer hit!
 
Hoppas er helg varit bra för det har min och det känns riktigt underbart att gå in i min sista arbetsvecka innan jag påbörjar en 11 månader lång föräldraledighet!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: