Hakuna Matata

2012-09-24
19:59:00

Det går bra nu /S
Min första godisfria månad börjar närma sig sitt slut och jag måste säga att det går riktigt bra!!
 
Dock får jag väl erkänna att den inte är helt godis/kakfri då jag och syrran bestämde oss för att tillåta oss själva att äta kakor/glass på helgen om vi blir bjudna, så det har jag gjort, men då har jag också valt att bara ta EN sak.
Skönt nog så känns det som att det värsta sockersuget är borta. Även om sötsuget kommer över mig då och då så blir det inte så starkt som innan.
 
För att kompensera så har jag istället köpt hem vindruvor till helgmyset vilket har funkat precis lika bra. I fredags köpte jag hem chips (är ju framför allt socker jag vill undvika) för "något gott måste jag ju få äta", men det roliga var att det slutat med att T åt upp röret själv under helgen och jag var inte det minsta sugen trots att han smaskade och åt bredvid mig. Jag får väl hålla tummarna för att vindruvorna ska fortsätta kännas som ett bra alternativ. Jag ska dock se till att passa på att baka någon äppelpaj nu när det är säsong för det är bland det bästa jag vet och det är så kort tid man gör det då jag aldrig köper äpplen för att göra paj utan gör det bara när jag har tillgång till äpplen hos mamma o pappa....
 
Någon mer som ingått ett liknande löfte - och hur går det i så fall?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: