Hakuna Matata

2012-11-21
21:09:39

Sjuk men frisk och tapetfunderingar /S
Någon annan som är inne i en liten höstsvacka?
 
Jag känner mig så fruktansvärt sliten och hängig utan att det egentligen är något fel på mig. Igår blev det en dag på hemmaplan efter en natt med huvudvärk och alldeles för lite sömn, men efter att ha fått sova ikapp några timmar under förmiddagen så kände jag mig ganska bra resten av dagen så därför fick det bli jobb idag igen, men hjälp vad jag ångrade mig. Dels för att jag tog en karensdag utan att ta en efterföljande dag för att verkligen vila, och dels för att jag kände mig helt tömd på energi från det att jag klev upp. Men vad ska man sjukanmäla sig för?? Trötthetskänslor? För det är den enda diagnos jag kan sätta - jag är inte snuvig, inget halsont, ingen feber men ändå en känsla av att vara sjuk.
 
Hade jag inte haft mina två sista utvecklingssamtal imorgon så hade det kanske blivit en dag hemma men jag vill verkligen, verkligen, verkligen få de här samtalen avklarade då vi bokat om tiden flera gånger och det blir en liten stressfaktor att ha det efter sig. Men i övrigt har jag siktet inställt på vila den här veckan efter jobbet och i helgen. Förvisso har jag en väldigt intensiv lördag framför mig med dop på annan ort och sedan härlig kväll med prat och bio med bloggkollegan, men det är ju bara roliga saker som förhoppningsvis ger mer energi än det tar.
 
Vi har i alla fall lyckats ta oss i väg för att titta på tapeter (igen!!) och nu tror jag att vi äntligen börjar närma oss ett beslut både för fondväggen i hallen och tapeterna i sovrummet...
 
Här är tapeten vi tänkt som fondvägg i sovrummet. Mycket mönster men mönstret går färg i färg med grundfärgen så det blir snarare skiftningar av mönster. Sen får vi väl försöka matcha de andra väggarna med en enfärgad tapet i samma nyans. Hoppas och tror det kan bli bra, det var i alla fall en tapet som vi båda tyckte om direkt. Sen är väl jag fundersam på om jag inte vill ha en mörkare fondvägg, men det är svårt att hitta mörka fondtapeter som ändå utstrålar ett lugn vilket jag vill ha i ett sovrum...
http://www.tapetshopen.se/pub_images/large/tapeter-etage-2803_31951.jpg
 
Hallen var nästan svårare då vi vill ha en tapet med färg som gärna får vara mönstrad för att ge lite liv. I Hallen har vi inga fönster och gardiner att ta hänsyn till så vi kan ju egentligen välja precis vad vi vill. Den svåra biten visade sig vara att vi tyckte heeeelt olika. Till slut lyckades vi i alla fall hitta en tapet som båda gillade, men jag vill fortfarande tänka över det en sista gång innan jag vet om den känns okej eller ej... Tapeten vi funderar på är den lilarandiga nedanför till höger...
 
http://www.lyckligagatan.se/blog/wp-content/uploads/2012/01/bakari-midbec1.jpg
Men jag vet som sagt inte ännu. Jag är nog lite rädd för att den ska upplevas som hård, kall och mörk kanske... Vad tror ni??
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: