Hakuna Matata

2012-05-09
08:38:16

En härlig dag /S
Igår var jag iväg på två saker som gjorde mig glad.

Det första var ett möte med sjukgymnast för uppföljning och för hur vi ska gå vidare. Jag har känt att det blivit på tok för mycket träning sedan förra träffen och jag hinner inte alls med och känner inte för att träna fyra pass i veckan + 30 min cyklande om dagen + en hund som kräver sina promenader! En träningsglad människa har säkert inga problem med det men för mig som alltid får kämpa för att hålla igång någon form av träning så blev det bara för mycket. Så allt det här bara rann ur mig när jag var hos sjukgymnasten och hon var som vanligt supergullig och gjorde upp ett nytt träningspass som nu innehåller bara 6 övningar som jag ska köra 2-3ggr/vecka. Varje övning är tyngre än de förra så träningen blir mer effektiv - nu är det till och med färre övningar än vad jag hade i början så det känns superskönt!!

Andra saken som gjorde mig glad var nästa husvisning som vi var på. Det var ett hus som varken jag eller T egentligen trodde så mycket på men som vi båda ville se i verkligheten i alla fall för att veta om hustypen var något för oss eller ej. Väl på plats blev vi positivt överraskade. Det var ett välskött hus som låg på en hörntomt, bussen stannar precis utanför huset och går ända till kl 2 på natten. Tomten var bra planerad med mesta delen placerad på baksidan av huset där även altanen och kvällssolen fanns. Husets akilleshäl var det lilla arbetsköket och det är där tankarna snurrar mest nu... Min magkänsla säger mig att jag skulle kunna leva med ett sådant kök även om det inte är vad jag drömmer om då så mycket annat stämmer men det krävs lite mer fundering, och kanske att man får ringa och be om en andra visning bara för att vara på den säkra sidan innan man ger sig in i en eventuell budgivning...

Nu är det dags att trampa mot jobbet - idag kommer tidningen på besök till oss!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: