Hakuna Matata

2012-03-24
17:37:41

Young adult /L
Lilleman sov, J hjälper min far att flytta och jag var uttråkad så jag beslöt mig för att avnjuta en film i stillheten. Kom över filmen "Young adult". Känner i övrigt att jag verkligen inte alls har koll på filmer numera. Skumt då det alltid varit mitt stora intresse förut, men jag hinner aldrig.

I alla fall så läste jag kort om handlingen innan; en kvinna som återvänder hem för att vinna sin ungdomskärleks hjärta.
Jag fick för mig att det var en romantisk komedi men icke.
Riktigt drama och inte alls något jag var upplagd för. Charlize Theron spelar Mavis, en alkoliserad författare, vars bokserie ska läggas ner. När hon får ett mail med en bild på sin ungdomskärleks nyfödda dotter beslutar hon sig för att återvända hem och "rädda" honom från detta elände han lever i. Enligt henne så är de två menade för varandra och hon har svårt att släppa sina glorifierade tonårsår.

Filmen var sorglig och bitter. Jag tyckte både synd om Mavis och irriterade mig på henne. Hon var så elak och självisk men jag förmodar att det porträtterar en alkoholist rätt bra. Theron är helt klart mer än bara ett vackert ansikte. Hon är inte rädd för roller som är mindre smickrade. Jag tyckte det var tråkigt att man aldrig riktigt fick några svar
Helt okej film blir mitt resultat.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: