Hakuna Matata

2012-03-10
22:26:33

Vi kan ta varandra i handen /L
Ja, här är det också grubblardag. När jag hamnar i det stadiet blir jag alltid på dåligt humör. Så jag har varit en bitch här hemma. Sur och grinig. När jag blir på det humöret så blir jag också sur för att jag är sur. Skitirriterande.

Men jag irriterar mig på min tillvaro idag. Vad kommer ske detta år? Vart ska vi faktiskt bosätta oss?
Efter påsk går jag in som fagledare på jobbet. Jag får ansvar för pedagogiskt upplägg i barnehagen. Jag ansvarar för teman på personalmöten, att personalen är pedagogiskt medvetna i det de gör, planering av årsplanen.
Samtidigt sitter jag med 18 föräldrasamtal som ska bli klara. Och mitt i allt det ska jag kartlägga en av femåringarnas språk.
Tyngden på axlarna känns nu. Det faktum att jag känner en press både hemma och på jobbet.
Jag önskar att dygnet hade fler timmar. Jag vill göra ett bra jobb men tiden räcker inte till. Kommer jag verkligen klara det här? Jag vet inte vad fan man ska prata om på ett personalmöte? När jag kommer hem har jag tvätt, städning och en son som kräver sin mammas fulla uppmärksamhet. Vara en bra och social sambo. En snäll matte.

Idag saknar jag vänner. Jag längtar efter en biokväll så otroligt mycket just nu. Jag saknar att bara vara Linda.
Jag önskar mig en kväll i sängen med en god bok utan att någon behöver mig.

Just nu vill jag har semester från mig själv.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: