Hakuna Matata

2012-03-11
18:05:35

Nu är det dags igen! /S
Nu är det dags igen!

Spåren efter min sjukdomsvecka är nu helt väck och det är dags att återupta träningen igen!
Idag gick jag första långpromenaden på 3 veckor och det var så skönt att det fick bli ännu en långpromenad på eftermiddagen. Nu har jag suttit här och laddat inför styrkepasset jag har med mig från sjukgymnasten. Tyvärr känner jag mig inte särskilt motiverad. Självklart vill jag bli bra i knät men passet är så långt! Det tar mig ca 45 miunuter att göra alla övningarna, och då ska jag även cykla 30 min om dagen helst! Sen när man ändå tränar vill man ju kanske träna några andra muskler än lårmusklerna som mitt pass fokuserar på, vilket gör att ett träningspass tar närmare en timme om jag INTE räknar med de där minutrarna som jag borde sitta på träningscykeln...

Men jag vill ju bli bra i knät och då är det träning som gäller, och det är också träning som gäller om jag vill slippa uppleva den smärtan igen då träningen förhindrar att knäskålen hoppar ur led igen. Den här veckan ska jag i alla fall cykla till jobbet minst en dag, så då tjänar jag ju in de där minutrarna med cykling i alla fall då det tar mig ca 20 minuter enkel resa!

Hoppas alla haft en härlig helg!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: