Hakuna Matata

2012-07-08
20:26:39

Perfekt semesterstart /S
Vilken härlig start på semestern!

Igår var vädret inget vidare på dagen så vi började vår semester med att städa och tvätta - supertrist men så himla skönt när det är gjort, och extra skönt blir det då vi hade massor av tvätt och lägenheten var i STORT behov av städning. http://cdn.publishdev.se/cdn/5-1/1006770/images/2010/2010-10-22-hajkbanan_113463246.jpg

På kvällen åkte vi ut i sommarstugan där det blev trerätters middag, vi började med vitlöksfrästa kräftstjärtar som åts tillsammans med vitt bröd, följt av grillat som avslutades med supergod och superenkel efterrätt - grillad hajkbanan med vaniljglass, så himla gott!!

Idag var det grått och en varm, klibbig värme och alldeles vindstilla, inte jätteroligt väder med andra ord. Eftersom det var alldeles stilla på Vänern som det annars går lite vågor på även om det inte blåser jättemycket, så bestämde vi oss för att åka ut på en liten båtutflykt. Vi packade en liten picknick ryggsäck och lite kläder, slängde på oss och vovven flytvästar och åkte iväg. Jag tycker det är lite läskigt att vara ute på sjön men det var så himla fint att se en så stor sjö ligga alldeles spegelblank att jag glömde bort den rädslan. Vi hittade en mysig ö med en sandstrand som vi gick iland på och myste med vår fikakorg och lät Pepsi ströva och gå som han ville. Innan vi åkte hemåt kastade sig T i sjön för årets första dopp, själv är jag lite för frusen och valde att titta på. Vi hade halvmulet/soligt hela tiden på vår utflykt förutom de sista 5 minutrarna hem då regnet kom. Det var i alla fall supermysigt att åka ut bara vi och ha det skönt.

Imorgon ska vi ta med oss våra föräldrar och cyklar för att ta färjan ut till Jäverön för en mysdag så nu hoppas jag att SMHI prognoser om sol imorgon ska stämma. Vi kommer att avsluta dagen med ännu en husvisning, ett riktigt slitet hus som skulle kunna bli helt perfekt efter en hel del renovering... Men att renovera kostar ju också så det återstår att se exakt hur mycket renovering det är man pratar om samt hur billigt man kan få huset...
Det känns i alla fall som att vi fått en riktigt bra start på vår semester :)

Pepsi på den mysiga ön Gåsen som vi landsteg under båtutflykten.

#1: Sandra

Vilken mysig design, gillar headern med de söta ugglorna!!