Hakuna Matata

2012-07-19
01:30:47

En kvinna har alltid rätt? /L
Idag skulle vi egentligen vara i Sverige på en riktig svensson-semester med husvagn.
Men min kära sambos ryggvärk nådde maximum inatt och han kunde inte röra sig.
För 5 veckor sedan klagade han på ryggont och gav sig själv diagnosen ischias efter googlesökning.
 
Jag sa att man absolut inte ska ge sig en självdiagnos.
 
Han lyssnade inte. Utan ordinerade vila.
 
Han vilade.
 
Det blev inte bättre.
 
Jag sa att han kanske borde ta och gå ut och gå för det brukar hjälpa mot ryggproblem.
 
Han lyssnade inte.
 
Det blev inte bättre.
 
Han låg och nästan skrek i smärtor. Jag gav honom 2 värktabletter.
Jag sa att det lärde läkaren mig efter födseln - ta ordentligt när du har ont.
 
Han lyssnade inte. Tog demonstrativ bara en för (direkt citat) "känner sin egen kropp".
 
Han ringde sjukvårdsupplysningen. Sköteskan sa: Ta 2 värktabletter. = Jag hade rätt.
 
Så idag, äntligen, efter otroliga smärtor och mycket tjat från min sida tog vi oss iväg till kiropraktorn.
 
Kiropraktorn sa: Du skulle ha kommit mycket tidigare. Du har förskjutit en ryggkota. Du har inte ischias. =Jag hade rätt.
 
Kiroptraktorn sa: Rör på dig som vanligt. Ut och gå. = Jag hade rätt.
 
 
Slutsats: Jag har rätt. Mig ska man lyssna på. Och efter 10 år tillsammans tror jag faktiskt min sambo äntligen har fattat det också. I alla fall tills nästa gång vi är oense. Men nu har jag i alla fall facit i hand.
Taggar: Män, Sambo, kvinnor;

Kommentar:
#1: Sandra

Stackare då! Meeeen som du säger, han borde ju faktiskt lyssnat till dig från start ;)

2012-07-19 @ 12:58:50
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: