Hakuna Matata

2012-01-29
19:16:48

Söndagsångest /S
Söndagsångest igen!
Jag har kommit in i en period när jag känner mig ganska less på att jobba, därmed känns söndagarna alltid lite jobbiga - tanken på att det är fem långa dagar kvar till helg igen. Just denna söndag känns ännu lite jobbigare då jag har min tråkiga schemavecka den här veckan som har tre sena dagar varav den första dagen börjar 6.30 och slutar 18.00!!

Helgen har i alla fall varit bra. Vi bestämde oss för att ta två hemmakvällar på egen hand, något vi inte gjort på länge insåg vi. Det blev god mat, tända ljus, ett glas vin och filmmys - något vi ägnade varje helg åt i Linköping! Nu när vi bor här har vi dock gemensamma vänner (Ts kompisar med respektive och mina systrar med respektive) vi umgås med så det blir lätt att man hör av sig till dem för att ses på helgen då vi sällan har ork att ses under veckorna. Den här veckan har jag dock känt mig oerhört trött, och T känner sig lite sliten då han stressar en hel del för att hinna med alla Pepsis promenader, så en lugn helg hemma var precis vad vi behövde. Det gjorde också att vi hade lite ork att röja lite här hemma idag, jag hade bland annat fortfarande julgardinerna uppe! Det blev också ett träningspass och två promenader under helgen. Jag försöker att passa på att ta mig ut på promenader på helgerna när T kan följa med mig, det känns lite tryggare ifall det skulle hända något med knät.

Imorgon åker min mamma och hennes väninna till Fuerteventura - gissa om jag är avundsjuk!! En vecka med värme, sol, bad och ledighet skulle jag verkligen inte tacka nej till...

Hoppas att ni andra haft en lika skön helg! Kram på er...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: