Hakuna Matata

2012-02-09
21:34:04

Namnlapp /L
Jag var på en så bra kurs i veckan. Det var anordnat för flera barnehagar plus föräldrar och det var en äldre förskolelärare som föreläste. Hon sa allt så bra. En sak som hon påpekade, som jag inte reflekterat så mycket över är trenden av att sätta synliga namn på sina barn. Speciellt namnmössorna. Idag är det inte liiika stort som när jag var liten men de finns fortfarande att få tag i. Det som är oroväckande är att barn är gärna naiva, och när en vuxen kommer och säger "Hej Wilma, din mamma sa att du skulle följa med mig hem idag" så tolkar de gärna det som att den vuxna nog känner dem och föräldrarna då de kan deras namn.
Det är värt att tänka på när du sätter en söt namnmössa på ditt barn nästa gång.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: