Hakuna Matata

2012-02-23
14:35:53

Lilla jättehuvudet /L
Min älskade lilleman var till hälsosyster i veckan. Han är nu 48 cm och väger 9 kg. Om cirka två veckor är han 10 månader. Tider går för fort. Nästa torsdag är det första dagen i barnehagen!

Men allt var inte bara bra. Lillens huvud växer för fort så nästa vecka ska det kontrolleras. Jag tycker personligen inte att huvudet ser så stort ut och det är proportionerligt med kroppen. Huvudformen är bra och han är en pigg och glad pojke så jag känner mig inte orolig. Det är väl bra att de tar det säkra före det osäkra, men som mamma sa, växtkurvorna som de går efter ställer till med mycket onödig oro för många föräldrar.
Jag kan tänka mig om man är ovan med barn och nervig av sig så är sånt här jäkligt jobbigt.
Men både jag och pappa är storskallade. Han har förhoppningsvis bara ett stort huvud :)

Så nu tänker jag bara positivt. På onsdag hoppas jag på att vi får svar och att allt ser bra ut.



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: