Hakuna Matata

2012-02-18
23:41:46

Home alone /S
God kväll på er!
Lördag kväll och jag sitter här hemma ensam i soffan medan sambon träffar killkompisar. Ursprungsplanen var att gå ut ikväll men någonstans under dagen försvann all energi och lust till det så jag valde att stanna hemma och ta det lugnt bara.
Idag började vi dagen med en promenad tillsammans ute i hundspåret som går genom en tallskog. Det var mysigt i den bemärkelse att vi gick tillsammans alla tre, Pepsi fick springa lös (med spårlina) och man kunde se hur han njöt av att få springa och nosa utan att ha oss i andra änden på kopplet och att få leta upp husse och matte som envisades med att gå och gömma sig bakom tallarna när han sprang för långt. Att gå långa promenader tillsammans är verkligen bästa sättet att ventilera, att prata om allt mellan himmel och jord - sådan man borde kunna göra även hemma i soffan men som man sällan gör. Promenaden var mindre trevlig då det blåste och föll stora och framför allt blöta snöflingor + att den snö som redan låg på marken gjorde det lite för jobbigt för mitt knä.

Väl hemma blev det ett litet träningspass innan jag hoppade in i duschen. Jag hade ju bestämt mig för att köra tre pass den här veckan men det gick åt skogen med det kan jag tala om! Jag får väl försöka att sätta mig på träningscykeln imorgon som kompensation kanske :P

Jag har suttit och surfat hela kvällen och drömt om önskningar och förhoppningar inför framtiden. Jag har verkligen försökt att inte ha några förhoppningar på den tjänsten jag har sökt men det är väldigt svår... Just nu vill jag bara få ett svar ( något jag kommer få under kommande veckan) så att jag kan släppa det och gå vidare...

Men ni kan väl hålla era tummar lite extra hårt för mig under veckans första dagar när beskedet bör komma, för om jag får en fast tjänst så kommer det kännas helt underbart!!!

Nu ska jag göra mig redo för sängen... krypa ner under täcket och läsa lite i väntan på darling...

Hoppas ni har haft en underbar helg!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: