Hakuna Matata

2012-12-13
09:49:00

Lite lätt förvirrad.../S
Idag är jag hemma från jobbet igen! Det började igår med lite lätt rethosta som blev värre under dagen. Under natten hade vi en hund som spydde av och till flera gånger, men min underbara sambo tog sig an lilla farbrorn så att jag skulle få sova då klockan ringde redan 5.40 för min del. Trots att T var snäll och stängde dörren om mig och tog med vovve och hundsäng till gästrummet för att hålla koll på spymaskinen utan att störa min nattsömn så sov jag knappt något alls, då jag hostade, hade ont i huvudet, och var täppt i näsan samtidigt som man inte kan låta bli att lyssna lite efter hur det går för lilla vovven. Imorse när klockan väl ringde dunkade skallen ännu lite mer av förklarliga skäl, men eftersom det var jag som skulle öppna på jobbet var det bara att pallra sig iväg. Väl framme bokade jag vikarie, kollade över det nya schemaförslaget som jag skissade ihop igår och inväntade min kollega så att jag kunde få åka hem. Väl hemma åt jag lite frukost innan jag pussade min fina sambo hejdå och gick och la mig i soffan. Hoppas bara den här förkylningen är snabbt övergående - har ingen lust att vara sjuk under julen! Vad gäller min förvirring så kom den när jag ringde min barnmorska idag för att boka in ett möte framöver. Hon frågade om jag fått ett nytt BF på ultraljudet, och det hade jag så istället för den 7-8 maj som vi pratat om så fick jag den 10 maj vilket sköterskan på RUL:et menade innebar att jag bytte vecka varje torsdag istället för varje tisdag som jag tidigare trott. När jag berättade för barnmorskan i telefon att nya datumet var 10 maj sa hon att jag då är i vecka 18+5 idag?! Så nu har jag ett bud som säger att jag byter vecka på torsdagar, och ett annat som säger att jag byter dag på lördagar... Hm... får väl fråga henne om det när jag träffar henne i slutet av januari. Det spelar väl kanske ingen större roll men man vill ju ändå ha lite koll!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: