Hakuna Matata

2012-12-21
09:52:22

Julledigt!! /S
Äntligen har jag nått min efterlängtade julledighet!!
Mina snälla kollegor lät mig gå hem efter frukost då vi hade så få barn så nu ska jag ta det lugnt någon timme innan jag tar med mig vovven på en långpromenad i solen. Lite senare idag ska vi åka ner mot stan till trimmet för att Pepsi ska bli julfin i lite kortare frisyr medan jag kör en runda i butikerna på stan. Förhoppningsvis får jag med mig lite fina kläder jag kan ha på jul hem.
 
I övrigt blir det nog lugnt idag. Jag har försökt övertala T att vi skulle bjuda hem kompisgänget på lite mys här hemma ikväll då jag kan tänka mig att alla är nöjda över att få vara lediga nu men kanske ändå är för trötta för party just ikväll. Det har gått sådär men jag ska nog göra ett sista övertalningsförsök då jag är sugen på att träffa lite folk och bara sitta och prata och mysa vid granen.
 
Imorgon drar vi igång med renovering nr 1, eller egentligen är den redan påbörjad så den ska väl snarare avslutas. Imorgon ska nämligen en vägg i hallen kläs in i vår fina fågeltapet. T har förberett allt genom att måla elementet och slipa ner de gamla tapetskarvarna. Någon gång efter jul drar vi igång med renovering nr 2 som består i att byta golv och tapeter i vårt stora sovrum. Det känns så himla bra att vi närmar oss slutet av renoveringarna för sedan är det bara barnrummet kvar i den här renoveringsomgången och det rummet kan man ju inte tycka annat än att det ska bli kul att få göra i ordning åt vår lilla prinsessa i magen. Gästrummet som är det enda rum som egentligen var slitet kommer att få vänta till nästa höst skulle jag tro, det ligger i alla fall ganska långt ner på prioriteringslistan då det är ett rum vi själva aldrig vistas i... Jag tror i alla fall att det kommer att bli väldigt bra och vi känner oss mer och mer hemma i huset...
 
Nu är det dags att mysa ner sig i soffan med magen en stund då vår prinsessa verkar köra volter där inne och det är så himla mysigt :)
 
God jul på er!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: