Hakuna Matata

2012-12-18
16:50:20

Att göra så lite som möjligt... /S
Idag är det tisdag och det återstår tre ynka små arbetsdagar innan julledigheten!
 
Vår största strävan på jobbet just nu är att göra barnen nöjda med minsta möjliga ansträngning :p
Alla är väldigt trötta efter en intensiv höst och när man har en lite längre ledighet inom räckhåll så går verkligen alla ner på sparlåga och den lilla trötthet man känt tidigare växer sig plötsligt till en megatrötthet. Jag gör minsta möjliga på jobbet och jag gör minsta möjliga ansträngning här hemma då tröttheten är så enorm. Jag är supertrött efter jobbet, sover som en stock hela natten men vaknar ändå upp som en klubbad säl.
 
Det där julstöket som jag brukar se fram emot och njuta massor av känns mer som ett jobbigt måste i år.
Idag ska vi i alla fall försöka klä granen och griljera skinkan men vi får väl se hur mycket energi som återstår efter matlagningen.
 
Det som är skönt är att jag ändå är tillfreds med min trötthet och lathet - jag tycker att jag kan förtjäna någon vecka nu där jag kanske försöker komma undan så billigt som möjligt vid middagen och nöjer mig med något så tråkigt somm korv och makaroner eller hämtmat för andra gången denna veckan... eller att bara ligga i soffan och spela tv-spel tillsammans.
 
Jag slappar helt enkelt med gott samvete och det mina vänner, det är riktigt riktigt skönt!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: