Hakuna Matata

2012-12-27
17:38:48

Att föda hemma /L
Läste en artikel idag om en kvinna som valde att föda hemma. Runt sig hade hon en barnmorska, maken och sin 4 årige son. Mitt på golvet stod en plastbassäng där hon satt i.
 
 
Jag skulle inte klara av att föda hemma. När jag födde min son spenderade jag 17 timmar utan att ha kontroll över min kropp. Jag skulle inte vilja lägga till paniken över att inte kunna ha allt jag behöver till hands vid eventuella komplikationer. Saker ändras plötsligt och att först då krångla sig till ett sjukhus (när vi vet hur svårt det är att få ambulans!) den risken skulle jag inte ta. Sedan är jag inte helt komfortabel med tanken på att ha med min son vid födseln. Jag hörde en gång men mormor som sa att hon tycke det var jättejobbigt att vara med när hennes dotter födde pga det att se sitt barn ha ont. Så vad ska inte ett barn tycka?
Men om man har den otroliga tur att vara en av de kvinnor som "pluppar" ut barn hur lätt som helst. Grattis till er.
 
Ps. Hur tömde de bassängen?
Taggar: Barn, Barnmorska, Födsel, Förlossning, Hemma, Sjukhus;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: