Hakuna Matata

2012-08-26
10:06:00

Inleda steg 1 i flytten? /S
Så var pyjamaspartyt över för den här gången!
Det var en trött kille som kom igår så efter att ha läst lite Bamse, tittat på Shrek, och läst lite mera Bamse, så somnade vår nattgäst till slut på sin madrass.

T gav sig iväg på en inflyttningsfest så själv kröp jag ner i soffan och tittade på Breaking Dawn, blev ju så sugen efter att ha sett alla klipp ;)

Idag vaknade jag 7.30 av att någon berättade att han var vaken. Jag kan inte påstå att jag sov särskilt bra inatt, det berodde dels på att T inte var hemma när jag la mig och dels för att jag låg på spänn lite grann ifall nattgästen skulle vakna. Med andra ord var jag inte helt pigg kl 7.30 så därför gick jag bara upp och satte på en film så att jag fick sova till 9 i alla fall när jag fick höra en röst ropa att filmen var slut.

Just nu är det Wiispelande som pågår. Det är väl det sämsta med att passa L då han är lite TV/TV-spelsfixerad, det är VÄLDIGT svårt att få honom intresserad av något annat, och han har dessutom lite humör så som barnvakt orkar jag inte riktigt ta den konflikten. Får väl se om jag kan lura med honom på en promenad hem till mormor och morfar sen där hans lillebror har spenderat natten....

Senare idag tänkte jag försöka hitta energi till att ta tag i den första förberedelsen inför flytten, nämligen att rensa garderoben. Jag har massor med kläder som är både för små och kläder som jag helt enkelt inte använder. Vid förra flytten fyllde jag en stor svart sopsäck, vi får väl se hur mycket det blir den här gången.

Det där med att flyttpacka är inte helt enkelt. Jag vill gärna börja i tid då packa är det absolut tråkigaste jag vet, men samtidigt är det få saker som jag känner att jag vill vara utan i 1,5 månad. Vill ju inte bo med hyllor som gapar tomma. Jag skulle ju i och för sig kunna packa ner massa gardiner och dukar för DET kommer jag inte orkar byta innan flytt... Men vi får väl se. Man kan ju börja packa i tid utan att börja packa 1,5 månad innan flyttlasset går...

Rensa ur kläder kan i alla fall vara skönt att göra inför hösten ändå för att se vad garderoben behöver fyllas på med..

Så det blir det, eller försöka kurera min begynnande förkylning som verkar ha kommit för att stanna. Hoppas det blir en kortvarig variant i alla fall...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: