Hakuna Matata

2012-08-20
18:46:05

Last days of summer /S
Helgen har passerat och jag är redan inne på min tredje arbetsvecka efter semestern!!
Helgen som gått var en bra sådan. Vi började med en grillkväll hemma hos syster. det gäller att passa på att nyttja de sista fina sommardagarna!
Lördagen var grå, grå, grå - det duggregnade hela dagen så vi passade på att spendera dagen i affärer. Eftersom det enda vi har i huvudet just nu är hus, så fick det bli affärer som passade in på det temat - med andra ord möbelbutiker, byggvaruhus och annat dylikt. Kvällen bestod av filmmys och hemkörd pizza - en välbehövlig kväll som spenderades på precis rätt sätt. Det var vår första pizza på lääänge så det smakade riktigt bra, och att få sjunka ner hemma framför en film var det också länge sedan vi gjorde eftersom vår TV varit på lagning i flera veckor.
 
Söndagen bjöd på en riktig sommardag med blå himmel och mer än 25 grader varmt! Vi nyttjade väl kanske inte det på bästa sätt direkt då vi väntade besök så vi satt mest och väntade inne. Strax efter lunchid trillade äntligen vårt besök in. Det var i form av min gamla kurskompis från Linköping, och hennes sambo och deras lilla son. Det var så himla kul att träffas efter att knappt ha hörts av under året som gått.
När de hade gått kastade vi i oss mat och åkte ut mot stugan för bad och fiske och vi fick en riktigt härlig sommarkväll på sjön...
 
Nu när augusti närmar sig sitt slut så känns det verkligen som hösten är på G med kvällarna som blir allt mörkare och den fuktiga och kyliga morgonluften. Jag brukar verkligen inte vara något större fan av den årstiden men nu längtar jag bara efter oktober månad som kommer med inflyttsdatum till huset och det känns så skönt att ha något att se fram emot, då hösten annars kan vara en period som jag går in i mig själv ganska mycket...

Kommentar:
#1: Linda

Usch jag är inte heller någon höstmänniska. Blir ofta så nere och deppig. Det positiva är mysiga höstkläder då ;) OCH alla serier som börjar igen :)

2012-08-21 @ 18:44:04
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: