Hakuna Matata

2012-08-16
20:08:46

En bättre dag /S
Idag är humöret bättre trots att jag är sjukt trött och har grymt ont i en axel. 
Anledningen till att det känns bättre idag är för att jag inser mer och mer att jag tror att jag fått det så bra jag kan på jobbet. Jag har nämligen hamnat med de två personer som jag tror jag klickar allra bäst med personlighetsmässigt, och som verkat ha samma tankar om verksamheten som mig. Det är absolut inget fel på mina andra kollegor men det är ju så att man klickar bättre med vissa människor, och att vi har samma tankar om verksamheten lär ju underlätta arbetet en hel del. Inskolningarna börjar också bli klara vilket känns väldigt skönt - det kändes riktigt bra idag när en av de nya barnen kom springandes ut ur ett rum, tittade på mig och sprack upp i ett stort leende samtidigt som han ropade genom rummet "Hej Sandra!!!". Kände att jag blev alldeles varm i kroppen när man inser att vi fått barnet att känna sig "hemma" efter bara tre dagar. Nästa vecka kommer de två sista inskolningarna för hösten, och jag hoppas att de ska gå lika bra som de första gjort.
Att trivas på jobbet är så viktigt för mitt humör i övrigt då det är så stor del av dagarna som man spenderar där!
 
Mindre bra är att jag har jätteont i en axel efter att jag halvt fått den att gå ur led, i alla fall kändes det som det! Det var en idiot som parkerat halva sin bil i stort sett framför infarten till vår innergård, en infart som är typ en bil bred + 20cm, och inte särskilt stor svängradie. Så jag försökte ratta fram och tillbaka till en idiot och helt plötsligt smäller det till i axeln och något hoppar till och gjorde jäkligt ont. Kanske var det något annat som hände men det har i alla fall gjort ont sedan dess när jag lyfter armen. Hoppas det är snabbt övergående för på söndag ska jag förmodligen få snosa lite på en bebis.
 
Min kurskompis från Linköping smsade idag och frågade om jag var hemma på söndag då hon och hennes lilla familj skulle ha vägarna förbi karlstad. Det ska bli så himla kul att träffa henne igen då det är över ett år sedan senast, och sedan dess har hon dessutom fått en söt liten pojke som nu hunnit bli 2 månader. Vi umgicks inte supermycket i Linköping men vi skrev ex-jobbet ihop vilket gjorde att vi umgicks intensivt under ett par månader.  Sen känns det kul att träffa någon från Linköping :)
 
Nu är det dags för sen middag då darling precis kommit hem från en jobbdag i Stockholm :)
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: