Hakuna Matata

2012-04-22
13:47:56

Husjakt 2.1 /L
Ja, nu vet vi vad J:s arv landar på och kan därmed med bestämt se på vilka hus som är i vår prisklass.
Men vad svårt det är att bestämma sig. Vad vill man verkligen ha?
För det första är jag så kluven i tanken med att flytta tillbaka till Sverige. Lämna ett jobb jag trivs med och som jag tjänar bra på och jobbar mindre arbetstimmar i.
Men så slår tanken på att kunna lämna lilleman hos en barnvakt, kunna åka till Mariebergsskogen en eftermiddag eller faktiskt kunna storhandla mat en söndag. Allt sånt som inte finns här.
Så jag måste flytta tillbaka helt enkelt.

MEN så är frågan vart i Värmland ska vi bo.
Karlstad lockar allra mest men rent ekonomiskt så är grannkommunerna mycket bättre. Det vore grymt skönt att inte ha något högt lån och istället kunna lägga pengarna på att må gott i form av resor och att jobba mindre.

Så vad är viktigast här i livet?

Så många frågor just nu.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: