Hakuna Matata

2011-10-20
18:23:13

Sisådär vecka /S
Fy vilken dålig vecka jag haft...! Eller ja... dålig och dålig, det har den väl kanske inte varit men jag har sovit uruselt och därmed varit skittrött hela dagarna vilket känns trist. Utöver det var T tvungen att åka till Stockholm igen för jobbets räkning så jag fick spendera natten ensam och hela kvällen idag vilket aldrig är kul.

Veckan har med tanke på min energinivå därmed varit väldigt lugn. Idag hade vi en uteförmiddag på förskolan efter mitt initiativ. Vi hade nämligen alltid det på min gamla arbetsplats, en på våren och en på hösten och de var jättemysiga. Så idag packade vi med oss korv och bröd och termosar med varm choklad, och gick till skogs. Skillnaden denna gången är att mina kollegor inte är några friluftsmänniskor, och det är ju inte jag heller så istället för att ge oss in på projektet att tända en brasa hade vi idag förberett oss med tre engångsgrillar. Det blev inte fullt så mysigt som de tidigare utedagar jag upplevt men man måste ju börja någonstans!
Trots allt så blev det en mysig förmiddag i skogen med lite lekar och mycket tid för fri lek och eget upptäckande, och korvarna blev grillade och den varma chokladen  smakade bra! Väl tillbaka på förskolan i tid till vilan så fick det bli en långvila medan mina kollegor rastade, men barnen behövde det nog lika mycket som mig för de somnade en efter en stackarna!

Imorgon är det fredag och jag jobbar till kl 18, känns jäkligt surt men så är det. Inför helgen finns inga direkta planer. Jag skulle tro att det eventuellt blir en utgång då T var sugen på det redan förra helgen, sen har min kära mamma fyllt år i veckan så hon ska firas men annars är agendan tom. Min tanke var att vi skulle ha åkt till Ullared för lite julklappshandel men vi skjuter på det eller ställer in det. 

Kan ju kort uppdatera er om mitt godisförbud som fortfarande går finfint. Det där med kakor kan jag väl i och för sig inte säga att jag har hållt då jag ätit någon kaka när jag fikat hos andra och när jag bjöd hit farmor o farfar på fika men jag är ändå nöjd med mig själv. Kakor har aldrig varit ett problem för mig, det är chokladen som varit boven och den har jag lyckats hålla mig undan. Som belöning på min kamp har jag tappat 1 kg i vikt vilket blir en liten sporre så nu funderar jag eventuellt på att utöka mitt förbud med en månad eftersom det ändå går så bra :)

Nu ska jag kila ner i tvättstugan igen... får se om jag kanske kan orkar mig på att ta en sväng med dammsugaren under kvällen också. Jag hade en utmärkt plan om att jag skulle börja städa på torsdagar för att allt sånt tråkigt skulle vara gjort när helgen kom, men det går så där...! Jag ska i alla fall försöka plocka lite för att mötas av att det ligger grejer över allt är jobbigare än små dammtussar i hörnen!
Hur är det hemma hos er, vad har ni för rutin på städningen?

Ha en fortsatt skön kväll!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: