Hakuna Matata

2011-10-02
10:49:18

Sugarfree /S
Godmorgon mina vänner!
Idag är det söndag men det känns faktiskt helt okej efter en sån här helg där man har hunnit med mycket i form av hemmapyssel och socialt umgänge. Lördagskvällen spenderades hemma hos syster med lite tacomys och spel. Idag vaknade jag hyfsat pigg redan vid 9.30, så Pepsi har redan fått sin promenad, jag är färdig för dagen bara jag får i mig lite frukost. Idag är planen att åka till en outlet för att kolla in deras regnkläder shttp://www.stadium.se/is-bin/intershop.static/WFS/Stadium-SwedenB2C-Site/Stadium/sv_SE/Products/Medium/088230_001.jpgamt stövelskor. Från att ha haft arbetskläder på mitt gamla jobb, det vill säga att allt jag behövde i form av varm höstjacka, regnkläder, fleece och t-shirts, det fick jag genom jobbet. Nu kommer jag kanske få regnkläder längre fram men de vet inte när och med tanke på att hösten är den period då man använder regnkläder flitigast så funderar jag på att köpa egna då det är väääääldigt jobbigt att dra regnjackan fram och tillbaka från jobbet. För lika mycket som jag behöver den på jobbet, behöver jag den hemma för regniga Pepsipromenader.

För att komma till poängen som jag nämnde i ruriken så kommer jag att från och med imorgon införa totalt godisförbud på mig själv i en månad framåt! Det blir inga former av godis, inga kakor, ingen glass, inget naturgodis. Enda undantagsfallet är när jag blir bjuden hos folk. Anledningen till det här är för att jag helt enkelt är sockerberoende, jag äter ju choklad titt som tätt, och förutom att det märks på att byxorna börjar bli lite extra tajta, så mår man ju inte bra av det. Så från 3/10-3/11 är det stopp på socker. Det får istället bli grönsaksdipp, kex och frukt på fredagsmyset denna månaden. Förhoppningsvis räcker det med en månad för att bli av med det där sockersuget, sen tänkte jag försöka hålla mig till 100-200g godis/veckan. Någon som är med mig?!

http://sameoldstories.blogg.se/images/2010/_godisa_75562029.jpg


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: