Hakuna Matata

2011-10-01
17:47:33

Just what I needed /S
Efter en fredagskväll i lugnets tecken, en lång skön nattsömn med en härlig sovmorgon, och en mysig dag på IKEA systrar och farmor så har jag och min älskling ägnat eftermiddagen åt att fixa lite här hemma, och med fixa menar jag att ta tag i de där allra sista detaljerna som gärna aldrig blir av. I vårt fall handlar det om att flytta en lampa, istället för att ha vår fejk-kristallkrona mitt i rummet ska den snart hänga ovanför vårt matbord så vi får lite ljus när vi äter, för nu börjar det bli ganska dunkelt. Vi har även äntligen fått upp vår vägg-stereo i sovrummet så jag ska kunna ha lite lugn musik som sällskap när jag ska somna när T är borta på jobb, och slutligen har vi satt upp en ny vägglampa som jag köpte idag på IKEA i ett hörn som annars var så mörkt och trist. Nu återstår bara mattor och stor tavla, samt en tidningskorg  innan jag är helt nöjd! Tavla tror jag att vi har hittat en vi vill ha, tror vi ska kolla på den en gång till imorgon för att se om vi kan bestämma oss. Eftersom det är en ganska stor tavla och den inte kommer från IKEA så kostar den ju lite pengar. IKEA har ju mycket fina tavlor men är det något som jag tröttnar på fort så är det just IKEAS tavlor...

Sen finns det ju alltid sådant man vill ha nytt... så som soffbord som vi också tittat ut ett men samtidigt väntar lite med för det är ju ingen panik och vi har redan lagt mycket pengar på heminredning.... och på längre sikt väntar ny soffa också... Men för tillfället kan jag leva med de sakerna bara jag får det här andra fixat :)

Ikväll blir det lite mat och film hos syster, ännu en lugn kväll med andra ord, men jag känner att jag får massor av energi tillbaka så det var precis vad jag behövde....

http://fiaaisabell.blogg.se/images/2011/i_am_sam_ver1_60122521_158756750.jpg

I am Sam.

Den här filmen såg vi igår på vår mysiga hemmakväll. Jag har sett den en gång tidigare och då grinade jag genom hela filmen. Tårarna sprutade även igår men inte i samma mängd ;) Rekommenderas starkt om man inte sett den!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: