Hakuna Matata

2011-10-30
20:06:19

Fler klick /S
Nu var det ett tag sedan jag och Pepsi körde någon klickerträning, då jag varit så trött och seg på eftermiddagarna den senaste tiden. Igår gick vi en superhärlig promenad tillsammans ute i skogen och Pepsi fick springa lös med spårlinan på sig så att vi ändå hade koll på honom eftersom det där med inkallning funkar sisådär. Det var så härligt att se honom springa runt och han såg så glad ut att jag fick lite dåligt samvete, för så glad borde han se ut åtminstone en gång i veckan.

De senaste veckorna har han tyvärr bara fått gå vanliga koppelpromenader och ingen direkt övrig stimulans. Så igår eftermiddag plockade vi fram klickern och Frolicpåsen och det var riktigt kul att se hur han direkt taggade till och blev supertaggad och förväntansfull. Min fantasi har börjat tryta lite... hittills har han lärt sig att dansa (snurra), "give me five" och "high five", nosa på en burk för att få godis. Nästa grej jag ville lära honom var att ta något i munnen för att kanske slutligen få till en apport då det vore så kul om man kunde aktivera honom med lite sådana lekar men vad jag än gjorde så vägrade han öppna munnen och då kunde jag ju heller inte klicka (någon som har några bra tips?), så istället tog vi oss an att lära oss att krypa! Det var hur kul som helst då det bara krävdes två försök och klick innan han helt förstod vad det var han skulle göra och han fick den där glimten i ögonen som jag älskar hos honom. Jag ska testa samma sak ikväll och se om han minns eller om vi får börja om eller inte....

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: