Hakuna Matata

2011-10-31
22:28:33

Blinddate /S
God kväll på er mina vänner!
Jag sitter här i soffan och känner mig lite smått nervös inför morgondagen då jag bokat in en blinddate. Ni behöver inte vara oroliga för Ts skull då han är med på noterna och ganska pirrig inför det hela han med verkar det som då han kommer med frågor hela tiden.
Jag är inte den enda i familjen som ska på blinddate imorgon, vid min sida kommer nämligen Pepsi att vara för att träffa en goldenkille.

Okej, kanske ska förklara lite mer ;)
Insåg en dag under förra veckan att jag nu har varit Karlstadbo i tre månader, och blev lite nedslagen av den tanken då jag inte lyckats lära känna en enda människa. Visst, jag har ju lärt känna kollegorna men det är inte personer jag kommer umgås med på min fritid, och jag har ju träffat Ts kompisar men det känns inte som att de kommer att bli så mycket mer än just Ts kompisar. Så jag började fundera på mitt liv här i Karlstad, hur jag vill att det ska se ut och vad jag faktiskt gör för att förverkliga den bilden. Jag är verkligen nöjd med vår karlstadflytt, känner mig hemma och jag älskar att ha familjen så nära, och tanken på att få fira jul här hemma utan någon stress känns underbar. Men jag saknar att ha en vän att ringa till. Jag hade långitfrån ett stort nätverk av vänner i Linköping men jag hade i alla fall någon att ringa! Med tanke på att jag inte träffar några nya människor så var det dags att göra något åt det kände jag, att jag kanske måste vara lite aktiv själv och i alla fall göra ett försök. Så jag blev medlem på sidan vovve.net, och där visade det sig att det fanns ett par stycken till från karlstad i min ålder och en av dem hörde av sig och frågade om vi ville ta en promenad tillsammans med dem imorgon då hon var nyinflyttad och hade en hund hon ville träna tillsammans med andra hundar. Så nu ska vi allså ses!
Jag vet egentligen inget mer än hennes namn, ålder, bostadsområde och hundras och hundens ålder men skit samma! Antingen är det början på en ny bekantskap eller också blir det bara lite sällskap under morgondagens promenad :)

Men lite nervöst är det, och det är det väl alltid inför mötet med nya människor. Det är väl lite det som är charmen med ungar och hundar, att man alltid har något gemensamt att prata om!

Förutom det korta mötet så blir det en dag på hemmaplan då jag gick hem tidigare från jobbet idag med en ond hals, ett tungt huvud och en låg energinivå. Jag gjorde ett försök att jobba men alla ljud runt mig blev för mycket... det var stolar som skrapade i golvet, barn som skrek, miljontals frågor, och massor av barn som pockar på din uppmärksamhet och du kommer på dig själv med att snäsa åt dem flera gånger och då funkar det inte! Så imoron blir jag hemma och beroende på hur jag känner mig imorgon bestämmer jag hur jag gör med onsdagen. T ska till Sthlm för jobbets räkning igen så det blir ett dygn alldeles ensam, sådana dagar är man extra glad över att ha en fyrfota vän!

Förhoppningsvis kommer Pepsi ha lika roligt med den Goldenkillen han ska träffa imorgon, som han hade i somras med den här goldentiken :)


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: