Hakuna Matata

2011-10-14
02:19:47

Att vara förälder /L
Åhh jag älskar att vara mamma. Det är en obeskrivlig lycka.
Självklart vill jag också mitt barns bästa. Därför blir jag så jävla fucking matt på att läsa om alla "åh nej gör inte så, köp inte den bla bla".
Fy faaaaaaaan för den djungeln av produkter, uppfostringsmetoder etc etc som en förälder ska behöva gå igenom.
Jag gör mitt absolut yttersta. När det kommer till köp av produkter så försöker jag kolla upp vad som är bra eller inte bra. Köpte bästa den, och den och den... visst fan är det alltid någon som sedan visar sig vara bättre.
Och en sak ska ni framtida föräldrar lära er - ALLA har åsikter om hur DU behandlar DITT barn. Lär dig det redan nu. Vissa uttalar dock inget högt. (Dem gillar jag bäst).

Lady Dahmer skrev om Baby Björn och vad jävla kasst det är, stackars baaaaaaaaarn som måste sitta så där hemskt usch och fy. Så vad ska jag göra nu då? Pungat ut med tusen lapp och mitt hjärta ska behöva i stort sett plågas som sitter där stackare, hängades på sin mammas bröst. DET KUNDE DU VÄL HA SAGT LIIITE TIDIGARE. Ja, kom fram till mig när min son sover mot mitt bröst och föreläs om ergonomiska bärselar. Gör säkert min dag mycket bättre.

Som om inte varenda morsa har dåligt självförtroende eller dåligt samvete så det räcker.
Måste man ständigt och jämt bli påmind om alla dåliga och fel var man gör varje dag?  Va? VA?

Ps. Dessutom tycker jag att den där ungen ser en aning för stor ut för att sitta i en bärsele. Vilken som helst.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: