Hakuna Matata

2011-11-02
09:42:01

Jobba eller inte jobba /S
Då var det andra dagen på hemmaplan... eller 2,5 dag rättare sagt och nu sitter jag och funderar på om jag ska jobba imorgon eller ej...? Det är så himla svårt att veta! Jag är ju långtifrån sängliggandes, men huvudet känns fortfarande lite tungt, jag är jättevarm när jag vaknar och jag har ont i halsen och hostar. Dumt nog så får jag alltid dåligt samvete när jag är hemma länge, och särskilt nu när det är vikariebrist (som vanligt). Det folk inte förstår är att det är en speciell situation att vara i förskolan och vara krasslig för man har ingenstans att ta vägen. Jag hade lätt kunnat sitta med förberedelser för utvecklingssamtal eller planera, men att vara i barngrupp orkar man inte om man är krasslig för det är så mycket ljud, och barnen kräver din totala uppmärksamhet, och kollegor förtjänar din totala uppmärksamhet för orkar du inte så får din kollega en dubbelt så jobbig dag... Det är dagar som dessa som man önskar att man hade ett kontorsjobb och kunde få sitta i en ensam vrå och jobba...
Det är också därför jag tycker att karensdagen borde slopas eller halveras för människor med liknande yrken som vårt!

Förutom det sitter jag och irriterar mig på den jävla människan som tagit tvättnyckeln! Hade bokat tvättid imorse men när jag kommer ner i tvättstugan och låser upp nyckelskåpet så är det tomt!! Så jäkla irriterande då vi har skitmycket tvätt...!!!

Nej, nu har jag bestämt mig, det blir en hemmadag imorgon!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: